marți, 3 martie 2009

Cronica de film

Voi prezenta in continuare publicului larg un proiect respins pentru subventionare de catre Consiliul Suprem al Cinematografiei Mondiale. Este vorba de un film de dragoste si razboi, un bildungsroman avandu-l in centrul povestirii pe un tanar sensibil, ardelean .

Copilul pleaca din satul sau din Ardeal cu un circ de dromaderi simpatici. Parintii sai nu observa, ca faceau baie. Dupa un drum deloc usor ajunge la Apahida si este dezvirginat brutal de un personaj misterios din lemn, cu nasul lung. Pe de o parte s-a bucurat, ca nu mai radeau copiii de el ca e virgin. Aici, la Apahida, intra intr-o trupa rock arian, „Epiderma Alba”. In ciuda succesului local nu era totusi fericit. Era complexat ca nu a intrat la Facultatea de Inginerie Subtila din localitate. Cunoaste o fata de fierar si fuge cu ea la Bucuresti. Aici apare aspectul ambiguu al scenariului. Nimeni nu stie de ce au fugit, pentru ca in Apahida era foarte bine, iar lumea ii iubea. Pe rand. Un batran intelept intervievat de Madalin Ionescu a declarat ca el crede ca nu le placea numele orasului: Apahida. Nu credem ca e asa, deoarece Apahida a fost ales atat de catre regizor, cat si scenarist, special pentru sonoritatea lui muncitoreasca, baroca ,rococo si tralala, in acelasi timp.

La Bucuresti fata se apuca de dans modern, iar el de confectionat chistoace de tigari cu filtru. Aici se manifesta viziunea inegratoare in absolut a scenaristului Pristi Cuiu, prin indicatiile de imagine alb negru cu dungi diagonale pe care le explica de pe pozitia unui maestru al fotografiei in miscare. Timp de doua ore si o secunda ni se explica prin adevarate mici capodopere de arta fotografica modul de creare al chistoacelor de Snagov cu filtru. Toata aceasta miniopera integrata in film este acompaniata de formatii rock underground din Transilvania (Parabou, Idioticos, Inghinalia si chitaristul Petcu).

Brusc, spre surprinderea spectatorului, Romania intra in razboi cu producatorii de branza maro din Sibiu. Guvernul Ciocca Bocca, de origine sud americana, le-a taiat apa calda si ciobanii au protestat ca astfel se urmareste distrugerea vietii lor sexuale de la stanele de munte si implicit extinctia rasei lor pure. Ciocca era putin fascista la cap si ura ciobanii tuciurii. A fost umilita intr-o excursie la munte de un baci octogenar. In film nu se descrie prea bine aceasta trauma a premierului femeie, a femeii premier. Tanarul nostru pleaca la razboi si trece Carpatii intr-un carucior de la BILLA. Aici trebuie sa lupte cu ardelenii lui si astfel apare un conflict interior, ca in romanul lui Rebreanu. Refuza sa traga in ciobanii dezlantuiti si este luat prizonier de un pluton de producatori independenti de telemea bej. Aici este supus unor chinuri de neinchipuit chiar si pentru regizorul Stere Sulea. Asa ca nu stim daca aceste patimi vor aparea in film. Este eliberat de un comando de machedoni din Buftea, fini cunoscatori ai tacticilor de gherila ovina.

Se intoarce la iubita lui din Bucuresti in acelasi carucior de la BILLA. Fata il primeste insa cu raceala . Ulterior afla ca aceasta a intrat in organizatia mininazista a Cioccai Bocca. De fapt devenise chiar amanta sa. Aici suntem asaltati de scene hard de lesbianism feroce si zoofilie aviara. Imaginile sunt color si full HD. Eroul nostru le surprinde pe amoreze in propriul apartament si le ucide cu bestialitate. Este urmarit de garzile de corp ale primului ministru pana in delta raului Eufrat. Aici se intalneste cu Gregorian Bivolaru si intra in trupele de consumatori de elita din localitate. Filmul se termina tragic, cu moartea eroului nostru. Totul se petrece intr-o seara, cand pescuia bibani la lumina lunii. Il ucide acelasi personaj misterios, din lemn, cu nasul mare. Nu, nu este vorba despre o ruda misterioasa a batranului Gepeto, ci despre un ciborg din fag, fabricat la Reghin, din resturi de viori marca chinezeasca „Stavridarius”.

FINISH